با جان باختن ۱۴ بیمار کرونایی در فارس، روند درگذشتگان بر اثر این بیماری بار دیگر در استان صعودی شد.
کد خبر: ۱۰۱۲۸۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸ 30 November 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: ۱۴ بیمار کرونایی از روز گذشته تاکنون جان باخته اند که با این آمار، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون به هفت هزار و ۲۶۳ نفر رسید.
دکتر سیدروح اله حسینی گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا امروز یک میلیون و ۵۰۰ هزار و ۷۱۴ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۴۴۱ هزار و ۱۵۱ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.
وی گفت: از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۲۵۴ هزار و ۲۳۲ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۵۹ هزار و ۲۷۲ بیمار مثبت شناسایی شده است.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان این که ۱۴۶ بیمار جدید در ۲۴ ساعت گذشته بستری شده اند افزود: مجموع بیماران بستری مثبت و مشکوک دارای علایم هم اکنون در بیمارستان‌های استان هزار و ۱۰۳ نفر است که از این تعداد، ۱۳۹ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.
دکتر حسینی از بهبودی ۴۸۹ هزار و ۷۵ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
وی مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از ابتدا تاکنون را پنج میلیون و ۸۸۰ هزار و ۳۲۰ دُز اعلام کرد و گفت: از این تعداد سه میلیون و ۱۵۳ هزار و ۱۶۷ دُز نوبت اول و دو میلیون و ۷۲۷ هزار و ۱۵۳ دُز نوبت دوم واکسن بوده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: پرهیز از هرگونه سهل انگاری و عادی پنداری، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و مشارکت در واکسیناسیون، تنها راه ایمن سازی جامعه برای برون رفت از این بحران است.

 

برچسب ها: کرونا ، مبتلایان ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار